Powered By Blogger

Thursday, July 7, 2011

something you gotta know

well actually baru2 ni pakcik aku ade cerita die gi serawak untuk pelancaran album muZzy well band ni memang syok habis lah. lagu die mantap dan power.

so it was a friday. then pakcik aku ni pegi lar semayang jumaat. first2 die nk tukar baju tp muzzy ni suh die pegi cmtu je pakai baju ade gambar gitar. kala di belah kelantan neh konfem kalau korang masuk masjid pakaian nmpk pelik sikit ker..baju ade gambar2 ke. rambut mohawk ke konfem2 pakcik2 yang bajet ahli ulama' ni hambat korang kuar suh pegi salin baju. aku penah skali masuk masjid buat dek jerr x pakai kopiah or songkok gn rambut mohawk..masuk jer pagar semua org pandang. wtf man aku dtg nk semayang. salah ke aku buat rambut cmni?


ok tu pasal pakaian. ni satu lagi yang pakcik aku story masjid yang die pegi tu betol2 di hadapan sebuah church dan parking kereta am masjid tu penuh org ramai dgn rilek jerr parking didalam kawasan church tu. setelah pakcik aku tu sembang ngn org2 kat situ dieorg ckp kalau ari jumaat org2 islam yang nk parking kete lek jer parking dlm kawasan church and time hari ahad org2 kristian akan parking dalam kawasan masjid. well kecik2 dulu aku slalu dgr org cakap jgn kawan dgn org kapir tu dosa. huh wtf man!! cmne ko nk berdakwah??aku ramai knal org2 kafir ni.mereka xde pon sombong, jahat dan jenis mengambil kesempatan seperti org kita.




so setelah pikir2 balik x boleh ke kita jadi aman damai dan saling hormat menghormati??

one more thing islam itu fleksible kalau tidak manakan wujud rukhsah solat..rukhsah itu kelonggaran. contoh ko nk semayang tp pakai perfume yang ada alchohol. perlu ke kau patah balik umah cari baju then baru semayang??se tahu aku lah alchohol tu haram disebabkan jika diminum kau akan mabuk then bila mabuk kau tidak sedar kakan apa yang ko lakukkan.

so renung2kanlah wahai sahabat

No comments: