Sunday, May 11, 2014
diri bergelar penganggur
Monday, July 1, 2013
an ARCHITECT with a HOBBY
Friday, October 5, 2012
Who Is The Seri Kembangan Girl
Wednesday, September 19, 2012
mung main perasaan
Friday, April 6, 2012
alhamdulillah
Friday, December 23, 2011
mungkin KERAJAAN mungkin PEMBANGAKANG



Friday, December 9, 2011
semangat





Sunday, July 24, 2011
every JUMAAT





Thursday, July 7, 2011
something you gotta know
so it was a friday. then pakcik aku ni pegi lar semayang jumaat. first2 die nk tukar baju tp muzzy ni suh die pegi cmtu je pakai baju ade gambar gitar. kala di belah kelantan neh konfem kalau korang masuk masjid pakaian nmpk pelik sikit ker..baju ade gambar2 ke. rambut mohawk ke konfem2 pakcik2 yang bajet ahli ulama' ni hambat korang kuar suh pegi salin baju. aku penah skali masuk masjid buat dek jerr x pakai kopiah or songkok gn rambut mohawk..masuk jer pagar semua org pandang. wtf man aku dtg nk semayang. salah ke aku buat rambut cmni?

ok tu pasal pakaian. ni satu lagi yang pakcik aku story masjid yang die pegi tu betol2 di hadapan sebuah church dan parking kereta am masjid tu penuh org ramai dgn rilek jerr parking didalam kawasan church tu. setelah pakcik aku tu sembang ngn org2 kat situ dieorg ckp kalau ari jumaat org2 islam yang nk parking kete lek jer parking dlm kawasan church and time hari ahad org2 kristian akan parking dalam kawasan masjid. well kecik2 dulu aku slalu dgr org cakap jgn kawan dgn org kapir tu dosa. huh wtf man!! cmne ko nk berdakwah??aku ramai knal org2 kafir ni.mereka xde pon sombong, jahat dan jenis mengambil kesempatan seperti org kita.

so setelah pikir2 balik x boleh ke kita jadi aman damai dan saling hormat menghormati??
one more thing islam itu fleksible kalau tidak manakan wujud rukhsah solat..rukhsah itu kelonggaran. contoh ko nk semayang tp pakai perfume yang ada alchohol. perlu ke kau patah balik umah cari baju then baru semayang??se tahu aku lah alchohol tu haram disebabkan jika diminum kau akan mabuk then bila mabuk kau tidak sedar kakan apa yang ko lakukkan.
so renung2kanlah wahai sahabat
Tuesday, June 21, 2011
kosong
Saturday, May 28, 2011
Fakta Riang
1. merokok sambil berak. tahukah anda terdapat khasiat merokok sambil berak? haa ni ade member aku seorang pelatih doktor, x tau rr lau die kencing aku, aku kencing korang lah..hahaha so member gua tu gtau lau ko berak sambil merokok ia akan melancarkan pengeluaran sisa buangan tersebut. satu lagi pendapat member aku dan aku merokok tu ibarat seperti jam pasir ia menyukat masa. slalunye bila aku take a shit dan2 jerr rokok abis perut kosong. hahaha
this guy is totally fucked up dah lar tgh minum berak lagi, rokok lagi, jangan amalkan2. ade satu lagi tabiat buruk dgn rokok neh. merokok selepas makan. ramai member2 aku ckp merokok selepas makan ni feel dia lain sikit. kena plak rokok DUNHILL ke MILD SEVEN charcoal ke. pergh pegi dia lain doe! hahaha. merokok selepas makan sebenarnya xde ape pon tp akibat mengamalkan lebih 40 hari tu larr jadinya. ade kajian menarik tentang merokok selepas makan ni. kajian mendapati merokok sebatang rokok selepas makan adalah bersamaan dengan merokok 10 batang rokok. haaaaa baik korang hisap 10 batang sebelum makan larr feel lain sket daripada hisap sebatang selepas makan.
3 cube korang amalkan bangun pagi pastu gi joging selama 40 hari berterusan konfem badan korang akan jadi cam AMIR SAIFUDDIN. haa mamat nih cute dan petah ber kata2.. muka jambu hati suci tp awek xde..hahahaha
the point is when u do something for 40days it will become your habit whether it is good or bad..make your decision folks
Tuesday, May 17, 2011
tribute to the teachers
Sunday, April 24, 2011
Oi! Oi! Oi!
Monday, April 18, 2011
awek main batang
HOT CHICKS
awek2 yang bergelar hot chick ni tidak lah hot sangat. banyak faktor yang menyebabkan mereka dipanggil "hot chick".
numeror une(1)-si dia memakai tube dan menayang buah dada yang hanya ber cup B. awek2 yang berperangai begini adalah kerana dia sedih buah dada dia hanyalah bersaiz biasa dan ini bermakna dia telah kufur nikmat!
numeror deux(2)-si dia meletakkan gambar separuh hidung dan berangle sukar di dalam laman laman sesawang mereka. dalam fotografi, angle angle sukar akan menyebabkan anda nampak distort or by other means pelik. oleh itu para para "hot chick" yang kembung dan gedempol gemar melakukan aktiviti ini kerana mereka dapat mengaburi mata mata yang memandang mereka.
numeror trois(3)-si dia berjalan beramai2 dan focal point adalah dia. mengapa? kerana hanya dia sorang berambut blonde. "oh shit did u see that blondie guys?" ayat standard mat mat town. apabila berjalan beramai ramai dan secara girlie groupies, member2 yang lain memakai tudung dan head scarf dan pada masa yang sama anda menayangkan blonde anda, anda dikatakan "hot chick" wal hal muka macam bulan!mengerutu! baru jatuh motorsikal dan menarik muka di atas tar. ini ibarat seperti gajah yang berjalan secara kumpulan dan tiba2 ditengah ada gajah albino. semuanya gajah tp sebab dia putih dia lah hot!
numeror quatre(4)-si dia memegang beg "luwie veton" dan memakai baju "mangga". oh shit! dia beli barang dekat butik lah! mesti banyak duit ni. pegi saloon setting rambut OHH MYY G****. ok sememangnya beliau layak dipanggil hot chick tp kalau stakat baju mangga WAKAFCHEYEH dan beg luwie veton PETALING STREET. baik ko blik umah pakai baju kurung yang makcik senah jahitkan tu...
cinq(5)-si dia muka secantik lisa surihani. bertudung semanis wardina safiah. berkaca mata secomel heliza. bertubuh montok seperti Miranda Kerr. berjubah sealim Hana Tajima. tetapi bila tiba MALAM MINGGU, si dia bergerak ke club2 seperti Ministry Of Sound dan bermacam lagi di kota raya. memakai miniskirt menampakkan panties(auuwwwww). di kelab itu dia di kelasifikasikan sebagau barang zina yang baik maka beliau adalah betul betul "HOTCHICK"
hahaha ini post saja2 jerr
Friday, December 10, 2010
10 sebab aku pilih architecture
2. we are damn good with our hands.
3. if we can commit to chipboard, relationships should be easy.
4. you should see the things we errect.
5. use to doing things over and over again.
6. finishing early never happens.
7. we know the true meaning of interpretation
8. creative positioning.
9. work well in groups
10. entry and passage are always exciting.
ko nk bercakap ke tak S01E01
new post new day
Thursday, November 11, 2010
Masjid Demak

Masjid Agung Demak merupakan masjid tertua di Pulau Jawa, didirikan Wali Sembilan atau Wali Songo. Lokasi Masjid berada di pusat kota Demak, berjarak 26 km dari Kota Semarang, 25 km dari Kabupaten Kudus, dan 35 km dari Kabupaten Jepara.
Masjid ini merupakan cikal bakal berdirinya kerajaan Glagahwangi Bintoro Demak. Struktur bangunan masjid mempunyai nilai seni bina tradisional khas Indonesia. Wujudnya megah, anggun, indah, karismatik, mempesona dan berwibawa. Kini Masjid Agung Demak difungsikan sebagai tempat beribadah dan ziarah.
Penampilan atap limas piramida masjid ini menunjukkan Aqidah Islamiyah yang terdiri dari tiga bagian iaitu Iman, Islam, dan Ihsan. Di Masjid ini juga terdapat “Pintu Bledeg”, bertuliskan “Condro Sengkolo”, yang berbunyi Nogo Mulat Saliro Wani, dengan makna tahun 1388 Saka atau 1466 M, atau 887 H.
Saturday, November 6, 2010
mandi la MANDALA!!




MANDALA
Ø Mandala is a Sanskrit word that means circle.
Ø The mandala is a model for describing the patterns of diffuse political power in early Southeast Asian history.
Ø The concept of a mandala counteracts natural tendency to look for the unified political power of later history, the power of large kingdoms and nation states.
Ø The term draws a comparison with the mandala of the Hindu and Buddhist worldview; the comparison emphasises the radiation of power from each power center, as well as the non-physical basis of the system.
Ø A regular tribute of various valuable goods and slaves, and miniature trees of gold and silver.
Ø The emphasis on personal relationships was one of the defining characteristics of the mandala system.
Ø The tributary ruler was subordinate to the overlord ruler, rather than to the overlord state in the abstract.
Ø A strong ruler could attract new tributaries, and would have strong relationships over his existing tributaries.
Ø A weaker ruler would find it harder to attract and maintain these relationships.
Friday, November 5, 2010
"DOUGONG" its dow gong
Dougong is part of the network of wooden supports essential to the timber frame structure of traditional Chinese building because the walls in these structures are not load-bearing, sometimes made of latticework, mud or other delicate material. Walls functioned to delineate spaces in the structure rather than to support weight.

















